Rozhodnutie, či investovať do opravy alebo si zaobstarať nový spotrebič, závisí od viacerých okolností – ceny opravy, veku zariadenia, jeho technického stavu či dostupnosti náhradných dielov. V mnohých prípadoch je servis a oprava elektrospotrebičov výhodnejší, pretože umožní predĺžiť životnosť zariadenia a zároveň ušetriť peniaze. Ak sa porucha týka len drobnosti, napríklad výmeny malej súčiastky, môže byť oprava rýchla a lacná. Naopak, staré a energeticky neefektívne spotrebiče sa často oplatí vymeniť, pretože novšie modely môžu znížiť spotrebu elektriny a priniesť dlhodobé úspory.
Zdroj obrázka: https://elements.envato.com/
Kritériá na rozhodovanie medzi opravou a kúpou
Oprava je vhodná vo chvíli, keď:
- spotrebič nie je starší ako 5 rokov,
- porucha je jednoduchá a nevyžaduje vysoké náklady,
- náhradné diely sú stále dostupné,
- zariadenie má nízku spotrebu energie a spoľahlivo fungovalo.
Kúpa nového je rozumnejšia, ak:
- náklady na opravu presiahnu polovicu ceny nového spotrebiča,
- ide o model s vysokou energetickou náročnosťou,
- diely už nie je možné zohnať,
- zariadenie má opakované poruchy.
Takéto posúdenie vám uľahčí rozhodovanie a pomôže vybrať riešenie, ktoré bude ekonomické aj praktické.