Rozhodnutie, či investovať do opravy alebo si zaobstarať nový spotrebič, závisí od viacerých okolností – ceny opravy, veku zariadenia, jeho technického stavu či dostupnosti náhradných dielov. V mnohých prípadoch je servis a oprava elektrospotrebičov výhodnejší, pretože umožní predĺžiť životnosť zariadenia a zároveň ušetriť peniaze. Ak sa porucha týka len drobnosti, napríklad výmeny malej súčiastky, môže byť oprava rýchla a lacná. Naopak, staré a energeticky neefektívne spotrebiče sa často oplatí vymeniť, pretože novšie modely môžu znížiť spotrebu elektriny a priniesť dlhodobé úspory.

servis oprava elektrospotrebičov

Zdroj obrázka: https://elements.envato.com/

Kritériá na rozhodovanie medzi opravou a kúpou

Oprava je vhodná vo chvíli, keď:

  • spotrebič nie je starší ako 5 rokov,
  • porucha je jednoduchá a nevyžaduje vysoké náklady,
  • náhradné diely sú stále dostupné,
  • zariadenie má nízku spotrebu energie a spoľahlivo fungovalo.

Kúpa nového je rozumnejšia, ak:

  • náklady na opravu presiahnu polovicu ceny nového spotrebiča,
  • ide o model s vysokou energetickou náročnosťou,
  • diely už nie je možné zohnať,
  • zariadenie má opakované poruchy.

Takéto posúdenie vám uľahčí rozhodovanie a pomôže vybrať riešenie, ktoré bude ekonomické aj praktické.

Priemerné hodnotenie
[Spolu: 0 Priemer: 0]